Klasa e-sportowa w Słupsku

Napisano: .

W Słupsku powstała klasa e-sportowa, gdzie Coachem jest Team-Owner [KDV] Lord Zergadis - Mariusz Kurak. Uczniowie tej klasy będą w składzie KDV jako Akademia w 4 gry - SC2LOTV, CSGO, HS i LOL.

We wrześniu 2016 r powstała klasa Sportów Elektronicznych w Słupsku w Zespole Szkół Mechanicznych i Logistycznych przy ul. Niedziałkowskiego 2. Początkowo miała być z uczniów 2 klas Technikum - Logistyk i Mechanik, niestety nabór był za mały i został powiększony do całej szkoły. Aktualnie są to uczniowie z 5 klas - 1L, 1C, 1aT, 2bT i 1Fz.

Pomysł na otwarcie takiej klasy wpadł podczas starań się o sponsoring u prezydenta miasta w Słupsku, gdzie w prezentacji była omawiana 1 szkoła, w której uczą grać w Counter Strike Global Offensive w Kędzierzyńsko Kozielski. Wtedy Prezydent spytał się Mariusza czy nie próbował w Słupsku. W pierwszej kolejności podanie było złożone w "Elektryku", gdzie odbyła się seria Turniejów znanych pod nazwą SAN LAN organizowana przez KDV. Na 3 edycji SANLAN jednym z zawodników był pedagog szkoły z "Mechanika" Dariusz Warmbier, który zaproponował w późniejszym czasie otworzenie klasy e-sportowej u siebie. Jako gracz StarCrafta tak samo jak Zergadis już w styczniu 2016 r myśleli o uczeniu w tę grę i dodatkowo stworzyli turniej MECHLAN, na który było chętnych ponad 500 osób.

Wymaganiami jakie musieli spełniać rekruci do tej klasy był specjalny formularz oraz uczestniczenie w wybranych SKSach jako dodatkowy sport fizyczny wymagany przez Panią Dyrektor szkoły.

Lista uczniów:

1. Filip Kucharek
2. Kamil Grabowski
3. Adrian Kałużny
4. Max Puchała
5. Igor Sobierski
6. Jakub Ociopa
7. Damian Jagodziński
8. Mateusz Wasiewicz
9. Marek Jaworski
10. Kamil Grzybicki
11. Cyprian Miś
12. Bartosz Szymański
13. Łukasz Cigenhagen
14. Oskar Miastkowski
15. Dawid Serafin
16. Krzysztof Żurawski
17. Wojciech Jarystow
18. Adrian Andrzejewski
19. Andrzej Kosidlak
20. Michał Radziecki
21. Michał Bielecki
22. Michał Groleń
23. Alan Kolasa
24. Szymon Kutella

Zajęcia prowadzone przez Zergadisa odbywają się dwa razy w tygodniu. W czwartki od 16:00 uczy jak grać w StarCrafta 2 Legacy of the Void, natomiast we wtorki są treningi reprezentacji, na przemian co tyg w inną grę. Takie lekcje trwają 2-3 godz. Raz na jakiś czas są zapraszani gracze z tych gier, np. w SC2 był gościnnie Dawid "Nedi" Nieźwiński znany Grandmaster, w HS Konrad "Stormoon" Kwaśniewski, który miał Legendę oraz w LOLa Piotr "Tricxter" Lechman - admin SANLANów i MECHLANa. W reprezentacji szkoły są 3 gry:

League of Legends, w której są składy A i B + rezerwa (razem 13 osób).

Counter Strike Global Offensive, skład A + rezerwa (razem 9 osób).

Hearthstone (razem 8 osób).

W każdą z tych 4 gier minimum 1 uczeń miał prawie najwyższy poziom jaki jest możliwy do zdobycia. W SC2 Bartosz Szymański miał Mastera w 1vs1. W LOLa Maks Puchała i Igor Sobierski mieli Diament. W CSGO Marek Kaczmarek i Adrian Andrzejewski mieli Suprema. W HS Bartosz Szymański miał 3 rangę.

Wszyscy uczniowie reprezentacji szkoły będą w Akademii KDV w wybrane przez siebie gry.

Nasza organizacja wspiera e-sport w Polsce, organizuje turnieje i LAN, a na końcu uczy w szkole. Dlatego zdradzimy wam plan lekcji, który może pomoże w otworzeniu nowej szkoły w Polsce.

Plan lekcji na 36tyg:

1. Dlaczego warto być PRO w SC2LOTV. (zarobki progamerów, motywacja, o gamingach, lanach, ilu mamy Gmów w PL itp.)
2. Poznajemy pierwszą rasę - TERRAN. (jednostki, skille, budynki - na unit test map)
3. Poznajemy drugą rasę - ZERG. (jednostki, skille, budynki - na unit test map)
4. Poznajemy trzecią rasę - PROTOSS. (jednostki, skille, budynki - na unit test map)
5. Podstawowe klawisze. (bindowanie klawiszy, zaznaczanie i odznaczanie jednostek, shift, alt i ctrl itp.)
6. Pierwsze walki vs SI i na siebie.
7. Uczymy sie micrować. Czym jest micro i dlaczego jest ważne. (pomicrujemy na micro tournamencie)
8. Podstawy makro - TERRAN. (zajmowanie expansji, orbital i muły, dostawianie raxów, produkcja jednostek)
9. Podstawy makro - ZERG. (szybkie expy, queeny, injectowanie, biomasa)
10. Podstawy makro - PROTOSS. (zajmowanie expów, mothershipcore, chronobust)
11. Scoutowanie. (wysyłanie owerów po mapie, probów, scv, scanowanie, ocenianie kiedy robimy wojsko, a kiedy gramy greedy)
12. Szybkie ataki - rush. (uczymy się podstawowych agresywnych buildów oraz all-inów, zerg: 7roach, protoss 4g, terran: 6raxx i inne 1base lub 2 base)
13. Szybki limit. (jak najszybsze zrobienie 200/200, ćwiczymy na SI)
14. Ćwiczymy air. (zergiem muta/ling/bane, terranem banshee i liberatory, protossem oracle, void i mass fenix)
15. Desant. (ćwiczymy robić drop z medivaców terranem, szybkie overdropy z lingami, warprism protossem)
16. Niewidzialność i jej kontra. (protossem gramy szybkie dt, terranem ćwiczymy banshee/miny/ghosty, zergiem roach burrow, zakopane lingi na mapie, miny z bane, lurkery)
17. Kampa i kontry na nie. (zergiem na kampiących przeciwników gramy nydusy, broodlordy, uczymy kampić sie ze spore/lurker/sh itp., terranem gramy meha na limit, protossem kampa do destabilizatorów lub colo)
18. Rozgrywki ladderowe - pokonujemy brązy. (uczymy sie wygrywać z najniższą liga w SC2, 1v1 + obs itp.)
19. Pilnujemy nadwyżek i supply blocki. (dostawianie masowo pylonów, supplydepotów i produkcja owerów, wydajemy nadwyżki dostawiając gety/raxy/makro hacz)
20. Rozgrywki ladderowe - wygrywamy z silverami. (uczymy się jak wygrywać z silverami, 1v1 + obs itp.)
21. Tier 3 i late game. (uczymy się jak w late gamie robić T3: Ultraliski, BroodLordy, Thory, BC, Destabilizatory, Colosy, Tempesty, Carriery i Mother Ship)
22. Teamówki 4fun. (gramy 2v2, 3v3, 4v4 gry teamowe na ludzi z laddera i siebie)
23. Wykorzystywanie spelli. (gramy vipery, infestory i ravagery zergiem, gramy ghosty i raveny terranem, natomiast protossem sentry, high templary i oracle)
24. Misja Gold. (uczymy się jak wygrac z Goldami, 1v1 + obs itp.)
25. Cheesy czyli najbardziej podstępne zagrywki. (uczymy sie jak grać oraz wybraniac cheesy typu: 2rax reaper, 2gate, canonrush, bane boost, rush zerglingów, uczymy sie jak nie rage'ować)
26. Podstawowe kontry i build ordery. (uczymy sie otwarć w każdym match upie)
27. Szybkie upgreidy. (uczymy sie jak efektywnie robić 3/3 na Marinach u terrana, u zerga roach/hydra i protossa ground pierwsz +3 do ataku i +3 do armora, na końcu shield)
28. Misja Platyna. (uczymy się od Platyn, 1v1 + obs)
29. Archont mod dla podniesienia umiejętności. (gramy 2v2 Archont moda)
30. Misja Diament. (uczymy się od Diamentów, 1v1 + obs, oglądamy stream)
31. Flanka. (ustawiamy wojsko tak, żeby było na lepsze pozycji, ćwiczymy mirrory Tank vs Tank, roach vs roach, blink stalkery itp.)
32. Misja Master. (uczymy się od Masterów, 1v1 + obs, oglądamy stream)
33. Multifront - atakujemy z 3 stron na raz. (2 dropy lub ataki od boku i główna armią od frontu)
34. Misja GrandMaster. (uczymy się od GMów, 1v1 + obs, oglądamy stream)
35. Przełamanie bariery własnych możliwości. (przeskakujemy swoje słabości, NLP, wzmianka o couchach, psychologach w e-sporcie, ustalanie planów, dodawanie do taktyk nowych rzeczy)
36. Level PRO. (oglądamy najlepszych graczy na świecie, analizujemy gry z IEM itp.)

Rozplanowanie lekcji było zaczerpnięte od pomysłu Hasa, który stworzył Program Mentorski, a Zergadis był tam Mentorem oraz Managerem do rozdzielania Uczniów między Mentorami. Najczęściej zadawane pytania do Zergadisa to "czy ma dziennik, wstawia oceny, robi sprawdziany?" na co odpowiada, że nie. Jeśli macie do niego pytania to zapraszamy na jego fanpage:

LordZergadisStyle

Komentarze (0)


Napisz komentarz

Musisz się zalogować, aby dodać komentarz, zarejestruj się jeśli jeszcze nie masz konta

busy
Udostępnij